Pojęcie masażu oraz jego różne rodzaje.

Sport to świetna sprawa, każdy może go uprawiać od najmłodszych lat. Dlatego też warto przyjrzeć się różnym metodom, które pomagają utrzymać dobrą kondycję. „Wygrywanie to kończenie biegu na ostatnim miejscu. To nie jest pokonywanie innych. To jest pokonywanie samego siebie. Pokonywanie swego ciała, swoich ograniczeń i swojego strachu. Wygrywanie oznacza przewyższanie siebie i przekształcenie swoich marzeń w rzeczywistość.” – Kilian Jornet

Krótka definicja masażu dla sportowców.

Masaż sportowy to nic innego, jak rozgrzanie i rozluźnienie mięśni kończyn górnych i dolnych. Wsparcie zawodnika podczas jego ciężkich występów wśród innych lepszych sportowców. Jego występ musi zostać wynagrodzony 1 miejscem, zdobyciem pucharu, czy też innego trofeum. Dającego możliwość dostania się do kolejnych kwalifikacji i podnoszenia swojego szczebla, na którym właśnie się znajduje.

Sport to rozgrzewka, bez której nie można rozpocząć treningu, to równe suplementy diety, które wspierają organizm w trudnej sytuacji, która jest ciężka do przejścia.

Poprzez stosowanie masażu dla zawodowych sportowców umożliwiają oni pełen komfort fizyczny podczas pokonywania dużych dystansów.

Jakie są rodzaje masażu dla profesjonalnych sportowców? Rehabilitacja

Wyróżnić można takie rodzaje masażu sportowego , jak:

masaż treningowy,

masaż przedstartowy,

masaż międzywysiłkowy,

masaż startowy,

masaż powysiłkowy.

Ad.1. Masaż treningowy polega na tym, że wydolność sportowca podczas ćwiczeń zostaje zwiększona, gdzie tkanka mięśniowa jest mocno przekrwiona. Wspomaga on regeneracje organizmu w najbardziej zużytych częściach ciała.

Ad.2. Masaż przedstartowy to nic innego jak faza relaksacji, stosowany jest tu aparat Tacar. Tu zapewniona jest 100% regeneracja, jak i również rozluźnienie.

Ad.3. Masaż międzywysiłkowy jego zastosowanie można znaleźć w takich dyscyplinach, jak piłka nożna, siatkówka, gdzie przerwa w meczu umożliwia jego zastosowanie,

Ad.4. Masaż startowy to nic innego, jak masaż mobilizujący, który można zawsze stosować przed przystąpieniem do zawodów. Jego efektywność można zauważyć już po 3 minutach przy rozgrzewce, a potem przy przystąpieniu do zawodów, które osiągnięte są z pozytywnym wynikiem.

Ad.5. Masaż powysiłkowy inaczej zwany też restytucyjnym, regeneracyjnym albo międzywysiłkowym. Jego zastosowanie znajdziemy zaraz po zawodach, po dużym wysiłku fizycznym oraz pomiędzy treningami startowymi.