Jak rzucić palenie.

Uzależnienie od papierosów. Zdrowie

Papierosy to jedną z najpopularniejszych uzależnień Z jakim możemy spotkać się w dzisiejszych czasach. Papierosy palą osoby w różnym wieku, niestety możemy spotkać się z kilkunastoletnimi palaczami, którzy rozpoczynają swoją przygodę z paleniem już w okresie szkolnym. Niestety czas palenia, a także ilość spalanych dziennie papierosów ma ogromny odzwierciedlenie w stanie naszego zdrowia. Wieloletni palacz E, którzy każdego dnia sięgają nawet po kilkanaście lub kilkadziesiąt papierosów dziennie mają ogromne ryzyko rozwinięcia się wielu nowotworów, a także chorób układu sercowo – naczyniowego. Ze względu na negatywny wpływ palenia na stan naszego zdrowe powinniśmy rozważyć walkę z tym nałogiem. Dziś powiemy wam więcej na temat samego procesu rzucania. Przedstawimy 5 dobrych rad aby rzucić palenie raz na zawsze.

Motywacja

Najważniejszym elementem w rzuceniu palenia jest znalezienie odpowiedniej motywacji. Właśnie motywacja jest odpowiedzialny za nasze sukcesy we wszystkich dziedzinach naszego życia. Tylko odpowiednio zmotywowany osoby mają szansę osiągnąć oczekiwany efekt końcowy. Warto zatem znaleźć powód, dla którego chcemy rzucić palenie. Musi być dostosowany do naszych priorytetów, a także silnie motywować nas do walki z nałogiem.

Pomoc rodziny.

Według nas naprawdę warto zaangażować w proces rzucenia palenia swoich bliskich. Będą oni świetnym wsparciem, dzięki któremu walka z nałogiem staje się dużo prostsze. Być może wśród naszych bliskich znajdziemy osobę, która wspólnie z nami podejmie się tego wyzwania. Dodatkowo warto uprzedzić ich o zamiarach walki z nałogiem, ponieważ nasze zachowanie może mieć ogromny wpływ również na ich codzienność.

Stopniowe zmiany

Często osoby paląc E próbują rzucić palenie z dnia na dzień. Według nas lepszym rozwiązaniem jest stopniowe ograniczanie ilości spalonych dziennie papierosów. Dzięki temu od liczby kilkunastu będziemy mogli zejść do kilku papierosów dziennie, a następnie całkowicie ograniczyć palenie.

Zmiana nawyków

Wiele osób nieświadomych faktu, iż palenie silnie związane jest z naszymi nawykami i podświadomością. Bardzo często palimy w określonych sytuacjach, np. po jedzeniu lub po przebudzeniu. Warto znaleźć nawyki, które zastąpią sięgnięcia po papierosa i każdego dnia je powtarzać. Dzięki temu wykształcimy nowy zdrowy nawyk, który pozwoli nam zapomnieć o papierosach.

Pomoc farmakologiczna

Warto pamiętać również o możliwości skorzystania z pomocy farmakologicznej. W aptekach znajdziemy wiele produktów medycznych, które mają za zadanie wspomóc osoby w trakcie walki z nałogiem uzależnia od nikotyny.