Sok owocowy kontra sok warzywny: który z nich jest zdrowszy?

Chociaż soki świetnie nadają się do detoksykacji i dają odpocząć organizmowi, dieta, która zależy wyłącznie od nich, nie jest dobrze zbilansowana ani nawet zalecana przez dietetyków.

Kilka lat temu wyciskanie soków stało się wielką modą i wiele osób próbowało odchudzać dietę płynną. Chociaż soki świetnie nadają się do detoksykacji i dają odpocząć organizmowi, dieta, która zależy wyłącznie od nich, nie jest dobrze zbilansowana, a nawet zalecana przez dietetyków. Jednak jednodniowa detoksykacja sokowa jest często sugerowana jako sposób na oczyszczenie jelit, poprawę poziomu energii i pozbycie się toksyn nagromadzonych w organizmie z czasem. Jeśli chodzi o soki, jest dużo miejsca na kreatywność i innowacje. Możesz tworzyć własne mieszanki i mikstury. Zwykła szklanka soku pomarańczowego dostarcza sporą dawkę witaminy C, prosty zielony sok ze szpinakiem i ogórkiem to orzeźwiający napój detoksykacyjny, a popularne połączenie jabłka, buraka i marchwi jest znane jako skuteczne w odchudzaniu. Soki owocowe vs soki warzywne, toczy się debata na temat tego, czy soki owocowe są zdrowsze, czy soki warzywne.

Ogólną sugestią dotyczącą wyciskania soku jest przestrzeganie zasady 90/10, co oznacza, że 90% składników powinny stanowić warzywa, a 10% powinny stanowić owoce, aby nadać napojowi naturalną słodycz i smak. Powodem jest to, że owoce zawierają duże ilości naturalnego cukru w postaci fruktozy. Ważne jest, aby wiedzieć, że owoce w każdej innej postaci – czy to soku, czy suszu – mają tendencję do zawierania większej ilości cukru, gdy są skoncentrowane. Ponadto większość soków owocowych nie zawiera błonnika z całego owocu, ponieważ wiele z niego jest traconych podczas wyciskania, a zatem mogą nie być tak zdrowe, jak myślisz.

Wielu ekspertów w dziedzinie zdrowia zgadza się, że soki owocowe mogą powodować nagłe skoki poziomu cukru we krwi, dlatego diabetycy powinni je spożywać z umiarem. Dietetycy radzą nawet unikać soku owocowego na śniadanie, ponieważ będzie on zawierał tylko węglowodany, błonnik i dużo skoncentrowanego cukru z niewielką ilością białka i może zwiększyć głód jeszcze przed obiadem. Być może dobrym sposobem byłoby zmieszanie gęstego smoothie lub koktajlu mlecznego z mlekiem lub jogurtem, orzechami, owsem i kilkoma świeżymi owocami. nie móc zjeść w jednym posiłku. Niektórzy ludzie mogą nie lubić warzyw i dlatego część ich dziennego spożycia może być spożywana w postaci pełnowartościowego soku. Sok z marchwi, sok z buraków i szpinak to świetne opcje, jeśli chcesz pominąć je w sałatce. Jednak przypadek niskiego włókna pozostaje taki sam. Całe warzywa są zdecydowanie zdrowsze niż ich wyciskanie, ale możesz od czasu do czasu wypić jedną lub dwie szklanki, aby zachować aktywność i nawodnienie.