Podjadanie? Sprawdź, jak rozwiązać problem

Batonik przed obiadem, ciasto po kolacji, kawałek ciasta przed śniadaniem – wszystko to brzmi niewinnie, ale przyczynia się do tycia. Podjadanie to pułapka, w którą bardzo łatwo wpaść, a trudniej się wydostać. Niewinne przekąski to prosta droga do otyłości. Jak zwalczyć chęć podjadania? W kolejnych akapitach znajdziesz kilka porad na ten temat. Zapraszamy do lektury.

Dlaczego podjadam?

Podjadanie to dosyć powszechny problem. Dlaczego tak właściwie pojawia się chęć do sięgnięcia po przekąskę? Powodów może być wiele. Najczęściej jest to uczucie głodu, które pojawia się pomiędzy posiłkami, niektórzy jedzą także z nudów. Podjadanie to problem osób, które nie są przyzwyczajone do prowadzenia zdrowego trybu życia. Aby skutecznie pokonać chęć sięgania po niezdrowe przekąski, warto najpierw zastanowić się, w jakich sytuacjach pojawia się chęć podjadania. Dzięki temu można w prosty sposób znaleźć sposób na rozwiązanie problemu.

Sposoby na podjadanie

Podjadasz? Oto kilka rozwiązań, które pomogą Ci uporać się z problemem:

  1. Rozplanuj posiłki – jeśli sięgasz po przekąski, ponieważ czujesz głód między posiłkami, zajmij się ich odpowiednim rozplanowaniem. Jedz co kilka godzin, aby nie odczuwać głodu pomiędzy posiłkami. Pamiętaj o zapotrzebowaniu kalorycznym, aby nie nabrać zbędnych kilogramów. Przygotuj dietę, która zapewni Twojemu organizmowi wszystko to, czego potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania.
  2. Żyj aktywnie – po przekąski sięgasz z nudów? Robisz to odruchowo? Postaw na aktywność, aby zapeł nić swój dzień. Warto odnaleźć nową pasję, zająć się nauką języka obcego, poczytać książkę lub wybrać się na spacer. Dobrym rozwiązaniem jest również sport.
  3. Znajdź sposób na stres – wiele osób podjada, gdyż jest to czynność, dzięki której radzą sobie ze stresem. Nie jest to dobra droga, ani skuteczne rozwiązanie. Jeśli Ty także jesz, gdy jesteś zestresowany, znajdź inny sposób na pozbycie się negatywnych emocji. Warto postawić na domowe SPA, sport lub obejrzenie ulubionego filmu. Znajdź coś, co Cię odstresuje, ale jednocześnie nie zaszkodzi Twojemu zdrowiu.
  4. Przygotuj zdrowe przekąski – suszone owoce, orzechy, jogurt naturalny, domowe koktajle – to tylko niektóre z dostępnych możliwości. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zjedzenie zdrowej przekąski, niż słodyczy.
  5. Pozwól sobie na jeden dzień wolnego – prowadzisz zdrowy tryb życia, ale czasami napada Cię wilczy apetyt na słodkości i podjadasz? Taka sytuacja zdarza się bardzo często. Warto ustalić sobie jeden dzień w tygodniu, w którym można pozwolić sobie na małe odstępstwo od diety. Pamiętaj jednak, iż nie oznacza to, że w tym dniu można jeść same fast foody lub słodycze.